DİĞER
Amerikan yaşam tarzını veya yeryüzünün sonunu kuşbakışı gösteren bir fotoğraf kitabı ve fotoğraflarla global emlâk piyasasının dinmeyen iştahı...
Lütfi Özkök fotoğraf çekimi bitip ayrılırken, Beckett, Godot’yu Beklerken’i imzalayarak takdim eder; kitabın arasına da telefon rehberinde olmayan telefon numaralarını yazdığı kâğıdı koyar ve gene beklediğini belirtir
Murat Germen gerçekliği adeta kabuklarını soyar gibi katmanlandırabiliyor. Böylece kente dair, sosyal yaşama dair bütün dönüşümleri bir süreç içinde görüntülüyor, yani hareket halinde yakalıyor.
İstanbul Modern'in ev sahipliği yaptığı Yıldız Moran: Bir Dağ Masalı sergisi, 19 Mayıs'ta kapanıyor. Moran, sergi bitmeden, oğlu Olgun Arun'un da katılacağı bir söyleşiyle anılacak
“Güzelliği kalıcı kılmak” Orhan Pamuk’un estetik anlayışında önemli bir yere sahiptir. Peki, nasıl kalıcı kılınır güzellik?
Fotoğraf sanatçısı Ani Çelik Arevyan'ın, yaklaşık otuz yıl boyunca dünyanın farklı bölgelerinde çektiği fotoğrafları arasında keşfettiği geçişleri birleştirmesinden oluşan kişisel sergisi Olduğu Gibi, Galata Rum Okulu'nda izleyicisiyle buluşuyor
Ali Taptık: 1970'lerden 2000'lere kadar fotoğraf, sanat tarihçilerinin çok kolay başa çıkamadığı bir mecra oldu. Bence hâlâ da öyle, çünkü kutulara çok rahat sığmıyor
Ahmet Elhan'ın Yerüstünden Notlar adlı fotoğraf çalışması, Dostoyevski'nin Yeraltından Notlar romanına iliştirilmiş görsel bir altmetin sanki...
Pera Müzesi'nde ziyaretçilerini bekleyen Louis Kahn'a Yeni/den Bakış sergisi, 20. yüzyıl mimarlığının önemli isimlerinden, filozof ve eğitimci Louis Kahn'ın dünyasına, Cemal Emden'in fotoğrafları aracılığıyla bakmamızı sağlıyor
Objektife değil, subjektife bakar gibidir, çünkü Salgado için fotoğrafları asla ve kat’a “nesnel” değildir. Başka bir göze özellikle ihtiyaç duyar ama, onun fotoğraflarının başka bir dile ihtiyacı yoktur...
Klişelere mesafeli, klişelere düşmeden bir hayat, bir giyim tarzı, bir anlatı mümkün mü? Niye hepimiz aynı anda aynı kitapları, aynı dergileri okuyoruz? Acaba klişelerin kurbanı olduğumuzun farkında bile değil miyiz?
İnsan, kendini tabiattan, tabiattaki diğer canlılardan ateşin mucizesiyle ayırmıştı ve kültürün tabiatla karşı karşıya kaldığı bu sembolik alanda kanamalı kadın, çiğ ile bir paralel kuruyor...
Daha Fazla
© Tüm hakları saklıdır.